×
Doorgegroeid: wil jij mijn job?
  • 02 feb 2018
  • 3 minuten leestijd
Werken bij Coolblue

Doorgegroeid: wil jij mijn job?

Bij Coolblue kom je nooit vast te zitten in je job. Je verandert, ontwikkelt én groeit door. Heb je zin in een nieuwe uitdaging? ‘Gewoon, doen’, geldt bij Coolblue. En dat deed ook Rick. Hij begon als Klantenservice Medewerker en groeide door naar Inkoper Witgoed. Hoe dat allemaal verliep, vertellen we je hier.

Vertel eens: hoe kwam je bij Coolblue terecht?

Ik startte deeltijds in augustus 2016 als Klantenservice Medewerker. Daarnaast had ik als zelfstandige nog een bedrijf gespecialiseerd in de inkoop van verlichting. En zo was ik zelf al een tijd B2B-klant bij Coolblue. Het is fijn dat je als Coolblue-klant op de klantenservice terecht kan bij iemand met de juiste productkennis, die je snel kan verder helpen. Dat had voor mij zeker een toegevoegde waarde. Door mijn eigen ervaringen met Coolblue wist ik dat ik terecht kwam bij een bedrijf dat aansluit bij mijn ideeën en verwachtingen.

5 minuten na dat gesprek werd mijn hand geschud en werd ik verwelkomd in mijn nieuwe team. Zo snel kan het dus gaan.

Rick Corstens – Category Buyer Witgoed

En na anderhalf jaar ben je dan doorgegroeid.

Klopt. Ik had altijd wel het idee om door te groeien. Alleen gebeurde het nu net iets sneller dan verwacht. Als Category Buyer merk ik nu wel dat mijn ervaring bij onze klantenservice een meerwaarde is. Je wil graag weten waarom mensen onze klantenservice contacteren. Daar kunnen we rekening mee houden als we inkopen. En zo betere producten aanbieden.

Hoe verliep het interne solliciteren?

Toen er een spreekuur over doorgroeien was, heb ik zelf de eerste stap gezet. Ik gaf aan dat ik geïnteresseerd was om door te groeien en dat mijn ambitie bij inkoop lag. Niet veel later werkte ik een aantal cases uit en ging ik op gesprek bij de inkopers in Rotterdam. 5 minuten na dat gesprek werd mijn hand geschud en werd ik verwelkomd in mijn nieuwe team. Zo snel kan het dus gaan.

Is doorgroeien wat je ervan verwachtte?

Het is zelfs meer dan dat. Als je een nieuwe functie begint, moet je natuurlijk altijd veel dingen leren. Programma’s, werkmethoden… Alles is ook uniek door én voor Coolblue gemaakt. Dus alles is nieuw. Maar mijn team begeleidt me ongelooflijk goed. Ik krijg de tijd om echt naar anderen te luisteren en zo kan ik veel kennis opdoen.

Dus, blij met je keuze?

Heel blij. Ik zit hier echt op mijn plaats. En ik weet ook dat er altijd nieuwe mogelijkheden zullen komen. Coolblue gaat altijd vooruit en dus ik ook. Daarom heb ik ook heel bewust voor witgoed gekozen omdat daar nog zoveel potentieel ligt. Met onze eigen bezorgservice van CoolblueBezorgt bieden we echt iets unieks. Ik bouw elke dag mee aan een verhaal waar ik voor de volle 100% achter sta en dat is heel fijn.


Rick groeide door, maar we zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Wil jij zijn job? Je vindt vacatures voor Klantenservice Medewerker en meer op Werken bij Coolblue.

Recent Nieuws

Verse vis.